tisdag 29 juli 2014

SOM PLANERAT

Träningen går som planerat och har gjort det över hela sommaren. Det känns bra att kunna hålla i träningen som planerat även fast det är sommar och mycket annat som drar. Lite enklare att hålla planeringar på vintern då det inte finns så mycket annan att göra. Det enda som brukar störa på vintern är förkylningar men på den fronten brukar sommaren vara bra då det är mer sällan man är förkyld denna tid på året.
Min formtopp som varje år kommer vare sig jag vill eller inte, kommer med värmen och i juli månad brukar jag ha min topp och det märks då träningen svarar mycket bra nu. Det svåra nu är att försöka konservera formen i 3,5 veckor till så jag kör VM rejset lika bra som jag körde SM rejset. Att nå pallen på VM kommer bli ännu svårare än på SM så jag siktar på topp 5. men får vara nöjd om jag är topp 10 detta år.

 Idag körde jag 10*1 min och jag satte rekord med 50 sek  på det tuffa trainerpasset. Varmt som attan var det i cykelboden så när jag kom hem så hoppa jag i sjön med cykelbyxorna på och sedan in i boden och rev av det intensiva 30 min passet och en stor cykelflaska gick åt under passet. Sedan bad i sjön igen. Nu är det så varmt i sjön så det knappt svalkar. +26 grader i sjön.
Har även jobbat på kvisthamra banan både före och efter jobbet denna vecka så imorgon så kör vi en ny liten del på banan under ckn:s KM som är där kl 19:00 imorgonkväll.

En bild från mitt första master VM race i Frankrike 2009. Slutade som 17e man i H35 då. Efter det har jag varit 5:a i H40 i Brasilien 2012 och även 5:a i Sydafrika 2013. Får se vad Norge 2014 blir för placering :.))