fredag 22 augusti 2014

S K I Tig BANA

Jag försökte verkligen hålla gnistan uppe och inspirationen uppe när jag rullade runt banan i Lillehammer. Den första biten efter starten var ju ganska så ok, den var bättre än jag trodde men ganska så snart så bar det iväg in i skogen och det var mest bara stök och brök och sedan lite mer stök och brök för att sedan fortsätta med stök och brök i 7,5 km. Det var ju inte bättre av att det var dunder blött och lerigt i skogen. Det var mest bara att ta sig fram trailandes mellan stenar, rötter och lera. Verkligen jätte kul!!!
Jag vill verkligen inte vara negativ men denna bana var den tråkigaste bana jag kört på mycket, mycket länge. Nu var den lerig och blöt men jag tror inte ens torrt underlag skulle hjälpa denna bana. För min del är det verkligen en hat bana och ett långt kliv bakåt vad gäller XCO.

Men inget kan man göra åt saken än att gnälla till lite sedan vänja sig med skiten och får istället koncentrera sig på att köra så fort man kan på måndag.

Roligaste delen på hela banan...

Roligaste delen på hela banan.