lördag 24 januari 2015

TÄNKA TÄNKA


Det var - 3 grader när vi startade XC rejset vid 10:00 tiden på fm men när vi gått i mål var det + 0,5 grader. Så banan blev lite halare och halare ju fler varv man körde. Men tack vare kylan inatt så var de flesta metrarna på banan hårda men några mjuka partier var kvar ändå. 
Jag hade bra flyt i skogen men inget riktigt bra klipp i benen tycker jag. Kan sitta lite i huvet oxå att man inte pressar sig mer än vad man behöver även fast man försöker mana på sig själv så gott det går. Banan var iallafall väldigt fin så det blev väldigt rolig cykling så och bra träning. 
I siffror såg det ut så här: 8 varv på en 2,1 km bana. (banan lite förlängd sedan förra gången).
Trp: 14:63 km, Avg: 14:76 km/h, puls: 144/167, 420 höjdmeter, 59:30 min. Varvtider: 8:18, 8:18, 8:32, 8:27, 8:26, 8:28, 8:57 min.

Jag funderar nu på kvällsqvisten om jag ska ta och köra ett 2 timmars distansrejs på banan imorgon istället för vanlig distans. hmmmmm får fundera ett tag till. Banan är ju så fin att hoja på och jag är inte jättesugen på att sticka iväg ut på vägarna för vanlig distans samt så är det lite tidsbrist imorgon så det är tidig morgonträning som gäller:.)....tänka, tänka.....

......Nämen nu har jag tänkt klart :.) Jag kör ett distansrejs på banan här hemma kl 8:30 imorgon/söndag. Flest varv på 2 timmar. Barekomoköreomduärsugen!!!