onsdag 28 januari 2015

SISTA MINUTEN

Kämpa, kämpa på dagens XC träning.

Ett sista minuten beslut gjorde ändå att jag valde utomhus träning då jag kunde träna på fm. Under natten hade det varit några minusgrader så banan var hård där det var lite öppen terräng men fortfarande mjukt där det var mer skog. Lite smutsigare idag än sist men jag höll ungefär samma varvtider som sist. Körde 6 varv åt "fel" håll på banan då det var lite hårdare uppför åt det hållet. Men under den timme jag var på banan så börja det komma snö blandat regn så det var väl inte den skojigaste atmosfären.
Jag hade helt ok flyt men benen var lite trötta sedan igår och även motivationen att pressa de trötta benen fanns inte så det blev lite av lite högre distans fart idag. Men jag fick lite motion och frisk luft iallafall samt kom ju över 100% kvoten aktivitet på klockan så man slipper skämmas över för mycket stillasittande :-))


Så såg mestadels banan ut denna dag. Inte mycket is, mest barmark.