söndag 1 februari 2015

COMBIPASS


Blasksnön fortsätter att vräka ned för andra dagen på raken så det blev trainer även idag. Körde combipasset: 4*4 min+5*1 min+20/40sek i 15 min. Hinde precis genomföra alla intervaller innan jag gick i mål uppe på Galibier. Precis som igår så öppna jag bra och hade ledning med 30 sekunder men när jag skulle köra 5*1 min så var jag väldigt trött och orkade inte riktigt hålla det tänkta watten. Och sekunderna tickad iväg. När jag var halvägs in i 20/40 sekundarna så var jag istället 7 sekunder efter..... Och när det blir så orkar man sällan vända på steken. Men precis som igår så mobilisera jag krafterna och tog i för kung och fosterland och vände så jag idag var till sist 11 sekunder före mitt eget jag. Och det var fight om 3:e platsen idag så den knep jag före mig själv :-)
Nu är jag lite sliten efter helgens två stenhårda pass och min klocka säger åt mig att jag är på den balanserade halvan först kl 21:00 på måndag kväll. Så imorgon blir det vilodag. 
Nu blir det ut och skotta lite snö och även skotta lite på några ställen på vägen hit då vi inte har någon som plogar åt oss. Men det ger ju lite lagom extra träning :.)