lördag 25 april 2015

KORT OCH INTENSIVT XC TT

Lite grå-lördag idag med lite snålblåst och mest molnigt hela dagen, inte speciellt varmt heller. Men just blåsten har torkat upp kvisthamra banan helt och hållet så nu är banan torr, fin och snabb. Vi var ett gäng från CKN som körde ett litet XC TT där idag. 

Vi var rätt ojämna så det blev att köra mot sig själv. Jag hade bra ben och flyt och körde på 9:06, 9:18, 9:16 och 9:35 min. Vi skulle egentligen köra 5*2,6 km men då jag punka i slutet av varv 4 så stanna rejset upp då ingen orka fortsätta runt på egen hand :-) . Så dagens TräningsTävling blev lite kortare än de brukar men det blev intensivt så jag är nöjd med träningen.

Lite tråkigheter oxå efter rejset då jag fick gå och sätta upp 6 nedrivna pilar och stolpar från stocktrappan till worldcup descent. Lite trist då folk inte kan hitta på något annat än förstöra. Men det får man väl räkna med då banan ändå ligger nära bebyggelsen.

Imorgon blir det lugnare cykling då jag äntligen ska få till det och komma iväg på ett distans pass. Och på racer dessutom då jag byggt om crossen till en racer. Länge sedan jag rulla smalhjuling på vägarna. 

Annars: Jätteskoj att Micke Flockhart i sista stund valde att köra för CK Norrtälje och dessutom vann långloppspremiären idag. Grattis Micke!!!