onsdag 27 maj 2015

FOKUS PÅ TRÄNING IGEN

Nya plank kurvan börjar ta form. Några timmar till så är den klar. Ska ingå i ungdomsbanan men även i stora banan.

Träningen är igång igen efter Borlänge tour. Nu är det ett lite uppehåll på någon månad med superviktiga tävlingar. Så nu blir det mer träning ett tag för att få upp formen lite, lite bättre mot SM.
Men några tävlingar ska jag köra som Klippingracet XC och Västerås XC.

Har som vanligt svårast att hänga med uppför så som vanligt ligger huvudfokus på att träna backe. Har känt att det måste till någon mer retning för att få upp styrkan så det bidde till att skaffa gym-kort. Tror det är nästan 10 år sedan jag träna på gym. Men nu ska jag dit 1-2 gånger i veckan för att få lite, lite mer styrka i benen. Blir korta pass på ca 20 min då det är full fokus på träning under midjan. Bål träning kör jag på som vanligt men ej på gymet.

Veckans träning började på tisdagen med styrketräning gånger 2. Först en kortis på gym på fm och sedan på eftm slalombacken och 12 st back intervaller. 10 st rakt upp och 2 st zickzack upp. Gick skapligt. sist körde jag bara 6 st rakt upp så en förbättring.

Idag blev det mecka lite med kvisthamra banan på fm och sedan på eftm så blev det trainer 5*4 min. Lite segt i benen på dagens pass men det hade jag räknat med.