lördag 23 maj 2015

BORLÄNGE TOUR XCO

Dag 2 på Borlänge tour bjöd på ett bättre väder med sol och bara lite moln. Dock så var vindarna fortfarande kalla. Underlaget var torrt och fint även idag trotts lite regn under natten. Jag låg 12a efter gårdagen och 30 sekunder efter täten så idag gick det inte att spara på krafterna.

På dagens XCO lopp som var 3*7 km så fick jag äntligen en bra start och gick snabbt upp i täten och försökte köra på så mycket jag kunde. Vi blev efter ett tag en 4 manna klunga. I början av varv 2 så hamna jag sist i klungan och fick en liten schakning. Jag tappa lite under ett kort tag men kunde ta mig samman och gasa på lite igen så jag kom ifatt.

När jag väl kom ifatt så försökte jag göra 2 st rejäla ryck. Fick små luckor men jag hade inte kraft att fullfölja rycket utan jag matta ut mig själv lika mycket.
Men vi blev bara 2 kvar mot slutet så lite bra var väl rycken ändå.

Hans Mård gick inte att slå idag. Han lyckades dra ifrån några sekunder på slutet så jag var ca 5 sekunder efter honom i mål. 3:a blev Jonas Palmberg ca 15 sekunder efter mig. Så lite knapra jag in på Jonas iallafall. Jag borde kommit upp på 3-4 plats totalt efter dagens körning. Men det har dröjt med resultaten så får väl se ikväll.

Stefan körde oxå bra men vet ej hans placering då det var lite rörigt vid målgången.

Irma verkar ha prickat storformen till denna helg och totaldominerar i D-30 klassen. Hon var även total 2:a av alla D-veteraner. Grymt!!
Nästan (jag är) man blir lite avis på hennes form:-)