lördag 28 november 2015

ROSLAGSCROSSEN


Bedrövligt väder med mörka moln, riklig blåst med ett indragande regn. Men tempen var på ca + 6 grader så inte lika kallt som förra helgen. Jag och Cristoffer var tävlingsledare så jag hade komponerat en kort och intensiv bana med en rejäl backe, lite sand hinder och en drös trixiga kurvor där underlaget växlade mellan asfalt, grus, gräs och stenplattor. Blev lite vurpor när regnet gjorde underlaget riktigt lurigt. Både Irma och jag fick blodvite. Cristoffer stod för AfterBiken idag.

Rejest var 30 min + 1 varv och vi hann 11varv på banan som mätte ca 900 meter. Jag tog starten före Cristoffer, Freddie, Irma och Jonka. Jag satte upp god fart men Irma var het och avancera till andra plats ett tag på första varvet. På andra varvet gick jag omkull och fick rikta handtaget lite så jag droppa ned till 4e plats. Men efter ett tag fick jag upp farten igen och gick om Irma och ifatt Cristoffer och Freddie. Sedan drog jag ifrån lite hela tiden tills mål. Då öste regnet ned, men tur för oss var det öppet i Roslagsskolans gymnatik hall så vi kunde ha lite "AfterBike" med bullar och kaffe under tak inne i värmen. Fint prisbord med allt ifrån Aladdin ask, pumpar, däck(som ingen fick då det var 27,5 tum) och hemliga påsen. 
Rätt trevligt trotts rätt boring väder!!!

RESULTAT
1:a GT...35:21 min
2:a Freddie L
3:a Cristoffer Å
4:a Irma G
5:a John L

Imorgon blir det vintercykel distans kl 9:00 från ica norrköp.