onsdag 25 november 2015

TURN YOUR MAGIC ON


Efter tidig morgon, tankat familjen, lämnat Iza på skolan, storhandlat, tankat bilen och hämtat farmor. Så var det dax för cykelboden och ett stenhårt combipass. Blev trainer idag då det var grå väder och blötväder.
Jag körde hela Col du Tourmalet stigningen på 19 km. På vägen upp körde jag en omgång 4*4 min + 5*1 min och för att köra sig helt slut en omgång 20/40 skundare i 15 min.
När de intervallerna var klara hade jag 2,5 km kvar på stigningen och de sista  kilometrarna idag var riktigt trötta kilometrar.
 Jag körde ju 3 tim distans igår kväll och på fm idag 1:25 tim combipasset. Det blir 4:25 träningstimmar totalt med bara ett halvt dygn vila emellan. Det kändes! Så resultatet blev sådär. Jag bet ihop men watten dalade rätt rejält mot slutet.

Men känslan efteråt när man tränat sig riktigt trött är skön. På med lite coldplay "Adventure of a lifetime" och livet kändes tipptopp trotts november och alla måsten.

...........................................I feel my heart beating
I feel my heart underneath my skin
I feel my heart beating
Oh, you make me feel
Like I'm alive again
Alive again
Oh, you make me feel
Like I'm alive again.........................................................