söndag 7 februari 2016

DISTANS MOT WIRA BRUK

Distanscykling och +7 grader. Rätt grått väder men när solen titta fram då och då kändes det riktigt vårigt. Asfaltsvägarna var isfria men vissa grusvägar och småvägar var isiga.
Jag börja dagen på en småväg och med en praktvurpa innan jag nådde större väg. Kom för fort till ett parti där det runnit vatten över vägen och det var efter ett back krön så det var bara att bestämma sig fort var man skulle lägga vurpan.
Blev åt vänstersida jag la mig. Det var tur jag hade hjälm då jag slog i bakhuvet i isen rätt bra. Fick krypa till diket för att kunna ställa mig upp och rikta sadeln. Sen på cykeln igen och iväg lite småskakig.
Mötte upp ett gäng ckn:are vid ica norrköp sedan cykla vi 276:an ned mot Bergshamra. Mindre väg till Wira bruk. Förbi Riala, Finsta och sedan den kurviga Malsta vägen in mot Norrtälje tigen. Blev 8 mil på 3:30 tim och med 111(62%) i medelpuls. Ingen fika idag. Men bra pass  ändå  och jag blev rätt trött tills jag kom hem oxå. Imoorn så blir det som oftast på måndagar helt vilodag.