lördag 30 april 2016

SWECUP PREMIÄR SÄTER

Swecup premiären avklarad och formen visade sig vara strålande när rejset drog igång men istället för att provkört banan på morgonen innan rejset så valde jag att fira Simons födelsedag hemma på morgonen och sedan dammsuga och vaska golven innan födelsdagsfesten som skulle vara senare på dagen.

Jag och Stefan satte oss i sedan i bilen och körde upp till Säter.

Så när rejset starta hade jag inte kört en meter på banan. Det blev att följa täten och försöka göra lika som dem där det var trixigt.
Det blev verkligen jojo körning då jag var helt kass i stenpartierna och tappa massor av tid i onödan. Kände mig annars väldigt pigg och stark så jag fick trampa ikapp där det var slätare underlag. Så var det tills det var dryga ett halvt varv kvar då satte jag in en stöt och drog upp tempot ordentligt. Ledde då min klass men hade Ville med mig.
Hade massor av power kvar men då får jag väl något genomslag i bak och vips är luften borta i bakdäcken och dagen var förstörd. Bara att hoppa av och springa resten av varvet in i mål. Riktigt deppigt! Första gången jag punkar på tävling med vätska i däcken.

Deppa idag och imorrn är detta glömt och sen fokus mot Vårgårda!!!