söndag 22 maj 2016

SUPERHELG I BORLÄNGE

Drog jackpott på Borlänge tour och lyckades även vinna sista etappen på touren. Men jag var hårt pressad i början av rejset då många ville köra fort idag på den tighta, snabba och korta bana.   Jag hade lite problem i början att följa Henrik Mård och Jonas Palmbergs öppning.  Även in på andra varvet var vi en klunga som jagade täten där Janne Jakobsson körde starkt även Mats Allerstrand, Per Funkqvist och Mikael Löfgren var före mig där. Men i mitten av 2a varvet där de två enda backarna fanns avancerade jag ikapp täten. Sen försökte jag vila mig så mycket jag kunde bakom Henrik och Jonas tills jag kom till backarna på sista varvet där gjorde jag en en hård attack i båda backarna och i den andra backen fick jag några meters lucka. Körde max in till mål och vann med 7 sek före Jonas och Henrik blev 3a igen.

Det innebar totalseger och skumpa på podiet:-) riktigt nöjd med helgen. Blev både daim och polly påse påse i bilen hem. Riktig festdag för mig! Tack för det h40 gubbs :-))