fredag 6 maj 2016

TRE BRA CYKEL DAGAR

Typiskt för oss så har solen dragit norrut för idag var det tunga moln och lite duggregn. Det är fortfarande kalla vindar så med badlivet går det trögt. Lite frusterande när man har småbarn med. För en annan spelar vädret mindre roll bara det inte är superdåligt. Tyvärr så visar smhi regn hela dagen imorgon sååååå....då har man inte ens lust att cykla. Men man får leva på hoppet. Kanske blåser regnet bort.
Igår körde jag åter igen bort mot Pollenca och sen körde jag i full fart där stigningen mot coll de femenina börjar men jag körde bara stigningen tills det började gå utför. Så jag höll rejsfart i 4,7 km och tiden jag satte var 14:51 min. Höll 19,0 km/h upp. Sen lugna jag ned mig och fortsatte till toppen på den stigningen. Sedan hem igen på mindre och superfina vägar efter att passerat Pollenca. Grymt pass!

Idag körde jag mot Arta. En riktigt slakmota väg med rätt mycket trafik. Sådär kul. Men jag roa mig med 2*15 min omgångar med 20/40 sekundare. Det gjorde att jag avverka vägen rätt ok till Arta. Sen fick jag belöningen när jag vek av mot Ermita de Betlem. En grymt vacker smal asfaltsväg. Lite lik orient-stigningen. Skarpa serpentiner och vägen sluta vid ett kloster eller kyrka. Fint som attan var det iallafall. Sedan hem igen. Vägen hem var slakmota nedåt och det var roligare. Gick riktigt fort hem och dagens snittfart hamna på 28,5 km/h.

Dessa 3 träningsdagar blev grymt bra och polarklockan visar att kroppen är på gränsen till mycket övertränad så imorgon blir det lite vilodag. Kommer rulla någon timme på slätan bara. Sen på söndag så tänkte jag matcha tiden ovanför Pollenca. Skulle vilja köra calobra stigningen som jag hört så mycket om men det är en bit dit och skulle nog behöva minst 4 tim på mig dit och hem. Vet inte om jag har så mycket cash för att köpa loss den tiden på cykeln:-)