tisdag 30 augusti 2016

REDO FÖR RACE

Sista tränings varvet kört på banan. Det hade regnat inatt så det var lite pölar här och där men banan klarade sig bra. Det var dock betydligt mer uppkört och halare på downhill delarna. Jag tog det stabilt nedför och körde safe. Halare än igår. Men troligen kommer det torka upp mer till imorgon så man får lite flyt utför. Idag kändes det mer som man bara tog sig ned utan vurpa. Kändes ok i benen. Ryggen har krånglat för mig men den är värst i vila och ouppvärmd ju mer och hårdare jag kör desto bättre för ryggen. Sen får man ta smällen efteråt. Nu blir det vila tills rejset som startar för mig kl 12:00 imorgon.
Jag körde på 18:03 på mitt varv idag och då körde jag i tävlingsfart i skogsdelarna men tog det lugnare på gräs partierna. Vet inte om det kommer gå fortare imorgon totalt sett då banan lär ta på krafterna. Banan är 4,5 km och vi kommer köra 4 eller 5 varv imorrn. Den infon släpps nog ikväll på förarmötet. Overandout från Vermiglio