lördag 24 september 2016

MTB GNÄLL

Idag blev det storstädning i hemmet på fm då det blivit lite eftersatt sista tiden. När golven var skinande blanka och jag fått i mig lite lunch så blev det Xco träning på hemmabanan. Blev invigning av ett nytt parti men några långa smala broar. Där vill man inte tappa balansen då det är ett djupt stort dike under den smala bron. Blir liksom lite extra smalt och svårt när det är djupt ned på sidorna. Blir oxå en gnutta kick av spänning som gör att man håller lite extra fokus under passet. Orkade hålla bra fokus i 6 varv sedan var jag rätt krokig.

Det är tur man har en bra bana utanför husknuten för man har hållit på i så många år så för att orka köra på hårt i skogen så måste banorna vara fina, välrensade, utmanande, gärna mycket byggt och framförallt roliga. Att försöka köra hårt på några orensade stök stigar är passe för min del. Man blir kräsen med tiden. Tyvärr gäller det oxå materialet man kör på och tyvärr för min del så är cykelpriserna just nu fruktansvärd höga. Inte ens 50000:- räcker långt nu mera för att man ska vara nöjd med sin hoj. Det känns deppigt då pengarna inte finns...
Har fortfarande min tävlingshoj scott scale 900 premium 2016 till salu och även en mycket fin motion racerhoj.