måndag 5 december 2016

GC I JANUARI

GT på GC. Många år mellan bilderna men på samma ställe.

Förra veckans fina vinterväder har nu bytts till slask och is väder. Rätt trist väder så kommer bli mera trainer denna vecka. Körde ett trainer pass nu ikväll då jag fick lite tid över och kände att jag behövde röra på mig. Körde 10*1 minutare och det gick riktigt bra. Nöjd med det. 

Började spana på vad för tävlingar som dykt upp på 2017 års tävlingskalender fram till midsommar och jag kommer nog tävla ganska lika som jag gjort tidigare år. "Swecup" tävlingarna får högsta prio och sedan kör jag så många Västgötacup rejs jag kan men det blir för mycket resor att köra alla så några får jag helt enkelt välja bort. Stora fokus och supermanformen hoppas jag ha under midsommar helgen då master VM går i Andorra. 

Jag bokade även ett träningsläger på GC nu i mitten av Januari. Det var ju 3 år sedan ett vinter träningsläger så nu ska det bli av igen att få en dos av underbar cykling i bergen. Denna gång kommer vi hyra cyklar så man slipper släpa med sig hojen på planet. Det känns skönt. Ska ju bara tränas så då är materialet inte lika viktigt.

Imorrn tänkte jag trotsa vädret och köra några timmar kvälls distans direkt efter jobbet.