tisdag 17 januari 2017

GRAN CANARIA DAG 4

På dagens pass i bergen fick jag och Stefan sällskap av Lars och Robban&Jenny. Sån tur var så blev det mer ett återhämtningspass och vi körde lugnt och sansat santalucia rundan med fikastopp i byn santa lucia. Verkligen fint idag och skönt att cykla och se sig omkring emellanåt. Jag var rätt sliten i benen efter gårdagens pass så detta pass var suveränt för kroppen.

Imorgon blir det vårat eget rejs till pico de la nives med jaktstart strax ovan playa del ingle. Där motorvägen går under fataga vägen. Lars startar 8:30, Robban startar 9:10, stefan 9:15 och jag 9:30. Först man upp vinner. Men det är framförallt sin tidigare tid man vill slå. 

2013 körde jag på 2:23:07 tim. 

(2013 års Mellantider: första stigningen 21:46 min. Ajacata 1:41:14 tim. Stora vägkorset las palmas - toppen 2:09:25 tim).

Så nu är det bara ladda med energi och vila. Overandout😊