söndag 26 februari 2017

SLADDRIGT OCH HALT

Under natten kom det ca 5 cm nysnö och under fm så steg tempen till +2 grader. Så det blev ett rätt sladdrigt och halt MtbXc pass när jag tränade efter lunch. Till en början så låg jag ca 20 sek efter gårdagens varvtider men ju mer uppkörd banan  blev desto fortare gick det så på sista varvet var jag ca 7 sek snabbare än gårdagens snabbaste varv.
Men det var lite halare idag så man fick koncentrera sig ordentligt. Tyvärr ska det vara några plusgrader i veckan så det blir väl mest blött och skitigt några dagar framöver. Så blir trainer träning i veckan som det ser ut nu.

Sparken funkar annars strålande och jag trivs kanon på den redan. Upplever inga konstigheter utan det känns ungefär som jag tänkt mig. När det blir bra körförhållande på banan här hemma ska jag köra samma bana som jag kört med scalen och jämföra lite varvtider. Idag var det inte så bra körförhållande och man fick pysa ut luften rätt mycket i däcken för att hålla sig på benen och få lite fäste.
Imorgon blir det vila och sen påtigen på tisdag.