onsdag 22 mars 2017

BACK TRÄNING

Dagens träning blev backe och teknik på hemmaplan. Körde 15 gånger upp och 15 gånger ned i två olika stigningar och nedfarter. Kändes inte strålande. Mesta satt förstås i benen men jag körde med spark 920 cykeln och är inte riktigt hemma på den än. Men med några små justeringar så ska det nog kännas bättre.
Som tex; så rykte dropperposten efter dagens träning och istället en fast sadelstolpe och en lite längre och lägre styrstam monterades på. Fick ned vikten till 11,9 kg då oxå. Ska nog byta 2,3 sulorna till 2,1 or oxå för att få cykeln något rappare. Annars är 920 grymt skön utför. Men man ska ju upp med den innan man kan åka utför....
Bilden är från söndagens keps i täby. På lördag är det dax igen med keps i Södertälje.
Imorgon blir sista hårda inför det och då kör jag ett nytt trainer pass för mig där jag ska köra 8st 20 sek där jag ska trycka så mycket watt jag förmår. Jag har 4 min vila mellan varje intervall för att orka kunna köra på max. Passet är tänkt att höja min nivå framförallt i starten. Reta kroppen att gå en bit över de watt jag trycker i en start. Detta är ju något jag inte tränat förut så ska bli spännande att testa. Overandoutföridag.