torsdag 23 mars 2017

IN I KAKLET


Det är typ "in i kaklet" på jobbet just nu. Det är ju så varje år denna tid på året men med mindre personal. Fler arbetsuppgifter och mindre arbetstid så blir det svårt att hinna med. Man får försöka att inte stressa upp sig. För till sist hinner man ju med det mesta, det tar bara lite längre tid. Tid som oftast kunder verkar ha dåligt om. Nu orkar jag inte tänka mer på det....

Träningen blev bra idag med pendelcykling och bål träning. När jag kom hem så körde jag det (för mig) nya trainer passet. 
Trainer 8 st MAX 20 sekundare med 4 min aktiv vila emellan. Jag tränar nästan aldrig att köra helt max trots att jag oftast kör väldigt hårda pass. De intervallerna jag kör är något reglerade för att orkas köras hela tiden ut. Och då jag kör 20/40 sekundare som är det passet som liknar dagens pass mest så kör man på ca 95% av max.
Men idag testa jag köra absolut max på de 20 sekunderna jag körde. Målet var att nå 800 watt så länge jag kunde. Jag är inte så stark så jag nådde 796 watt som mest och höll ut någorlunda kanske i ca 10-12 sek innan man droppa rätt ordentligt. Men shit vad slut man blev. Så den långa vilan mellan intervallerna behövdes verkligen för att man skulle kunna köra riktigt hårt flera gånger.

Passet kändes riktigt bra och det kändes att det tog bra oxå. Så detta pass behåller jag och kommer köra lite då och då. Tack Stefan för "nytt" pass.

Imorgon blir det att jobba järnet igen och bara lite lätt cykelpendling. Men det blir en liten kortis till gymmet för att reta benenpå annat sätt lite till. 
På lördag är det ju Kepsen igen i Södertälje och den vill jag inte missa.