torsdag 30 mars 2017

SUPER8AN

Blev ett besök på Villes super8an bana idag. Banan var riktigt, riktig jobbig. Det kändes som det var mest uppför och bara lite nedför. Det var nog mest att banan var okrattad och inte så uppkörd så just det gjorde den väldigt jobbig. Det var rätt så mjukt underlag och lite mossigt.

Det var lite svårt att hitta till en början men det löste vi med att först köra ett master varv och sen när vi rejsa fick inte Ville köra ifrån mig de 2 första varven av de fem vi körde.

Ville höll i takt pinnen och jag fick slita hårt för att hänga med. När varv 3 börja var det fri fart och Ville fick några meter men underlaget hade tagit även på Villes krafter så jag kom ifatt och sen var det följajohn igen för min del. På sista varvet så öka Ville igen något och fick några sekunder men jag hade hela tiden ögon kontakt med Ville.
Det blev grymt bra sparring och jämt som så oftast när vi rejsar och både Ville och jag blev helt slut.

Nästa gång jag kommer och rejsar så har Ville lovat lite mer uppkörd och krattad bana. Då blir det riktigt skoj även på super8an.

Dagens varvtider:
5×1,9 km.
1: 9:10 min
2: 9:22 min
3: 9:03 min
4: 9:27 min
5: 9:35 min.