tisdag 25 april 2017

FOKUS

Tre dagar kvar till Swecup premiären i Säter. Det är då resultaten börjar gälla på allvar. Det har annars flowat på bra på försäsongen för mig och jag har kört bra jämfört med många jag kört TT emot. Men TT är TT. Det är en fingervisning om att man är på rätt väg men det är först på de riktiga rejsen det verkligen gäller. Så bara stryka ett streck över vårens TT och blicka framåt.
Jag vilade igår och idag körde jag trainer. Hårda 10×1 minutare. Jag siktade lite väl högt och halva passet körde jag på rekord siffror men sen blev jag väldigt trött och tappa en del. Så halvbra pass! Imorgon blir det trainer igen då det är så väldigt kasst väder. Jag kör 30 st 20/40 sekundare. Det kommer bli sista hårda passet innan Lördagens rejs. Benen ska få en extra dags vila har jag bestämt.

Kommer bli hårt som vanligt i 40 klassen. Har studerat de föranmälda inför Säter och nykomlingen i 40 klassen Stefan Persson är den snabbaste på pappret. Sen är Hans Mård, Erik Greijus och Magnus Pettersen väldigt snabba. Tror man kommer få se upp för Benny Andersson och Jens Pettersson iår oxå. Säkert någon till som kommer blanda sig in bland de snabbaste.

Ska bli väldigt kul att börja tävla igen. Som jag nämnt tidigare så ska jag vara i tid till Säter detta år så jag kan träna på banan. Säters bana har en hel del trix partier där det gäller att ha koll på läget. Sen får man se vilket väder det bjuds på. Kan ju till och med bli snörejs så kallt och ostadigt väder som det varit detta​ år i april. Men om det blir snörejs så är jag väl förberedd. Har ju tränat en hel del på det i vinter och gillar att cykla i snö. Fast roligast om det är torrt och fint förstås.