tisdag 15 augusti 2017

CLIMBCHALLANGE

Igår var det måndag och sån tur var vilodag för den måndagen tog på krafterna.

Idag( tisdag )så var jag dock piggare och efter jobbet så cykla jag till Slalombacken för att pånytt köra min climbchallange. Förra året samma vecka satte jag rekordet på 29:42 min.

Jag var verkligen laddad och fokuserad. Det började bra de 3 första men jag kände att det var lite för jobbigt för att få till det rätta superbackflowet. Blev en dipp men inte mer än ca 12 sek tapp som sämst. Alldelles för mycket egentligen men med tanke på tidigare  gånger och tapp då jag rasat över 20 sek så var det en klar förbättring. Jag hämta mig oxå på slutet och gjorde ett ok back pass för detta året men det var inte i närheten av rekordet.

Dagens tid på climbchallange blev 31:30 min. Året rekord är 30:55 min så var en bit efter där oxå. Så bara träna vidare. Imorgon kör jag trainer igen 5×4 min.