söndag 21 januari 2018

KALLT OCH VINTRIGT

Denna helg blev en riktig kall, solig och vacker vinterhelg. Det blev en hel del Xc åkning både lördag och söndag samt lördagrekord i jobbtimmar för min del.
Igår så körde jag 6 varv på hemma banan tidigt på morgonen innan jag cyklade till jobbet. Väl på jobbet så var det hårt slit hela dagen med skidförsäljning, slipning och vallning. Var rätt mör när jag kom hem vid 17 tiden på kvällen.

Sån tur var så fick jag sovmorgon till 6:00 imorse. Hade nog kunnat sova längre men jag vaknade till katten bamse som ullkade i vardagsrummet så var bara att kliva upp och vaska golvet. Sen var dagen igång!! Hela familjen for senare på morgonen till Stefan där jag, Stefan och Irmis körde ett litet XcTT med jaktstart på Stefans vinterbana bakom hans hus. Det var halt och svårkört idag där så blev ett riktig bra och skojigt balanspass.

Efter lunch så smacka jag i mig 2 hemmagjorda semlor som Irmis gjort så då fick det bli ett andra Xc pass för dagen på hemmabanan. Jag körde 4 varv åt motsatt åkriktning mot normalt så inte körningen skulle gå helt på rutin. Det blir inte samma flyt i banan åt det hållet men man får ta till den omväxling man kan helt enkelt. Blev bra motion och var ok körning ändå trots lite sega ben.

Imorgon jobb igen så då får det bli helvila som så oftast på måndagar.