tisdag 1 januari 2019

INGET KUL KÄNSLA

Så slog det om från 2018 till 2019. Samtidigt passade vädret på att oxå slå om från ca 5 minus till 5 plus så idag var ingen superdag för cykling direkt. Hemmabanan är växlande blankis och smutsig blötföre så skogskörning gick bort. Tänkte ett tag köra distans men de isiga vägarna som stöpte här och där var inget lockande och att köra fram och tillbaka på gamla stockholmsvägen gjorde att man fick en ingetkulkänsla!!

Så att som så många gånger varje vecka så blev det trainer. 


Men en ny challange på 2 etapper bjöds det på idag så det haka jag på!! Det kändes skoj!! ...och jag körde båda etapperna efter varandra. Körde 5*1 minutare på ca 400 watt på första etappen och sedan körde jag 5*4 minutare med 3 st på 350 watt. Sen blev jag trött och då sjönk watten till ca 320 watt och fick kämpa som en dåre för att orka imål den sista kilometern. Blev riktigt trött!!!

Annars har det korts en hel del motocross spel och barnen och jag kom ut på en liten skidtur på åkern imorse oxå. Sådär bra före!!

Är ledig rätt mycket även denna vecka så blir lite mer träning än vanligt!! Man får passa på liksom om någon vecka är det vanliga oxveckor igen och mer normal träning.