måndag 22 mars 2010

OLD REPUBLIC DUBAI STAR WARS

Inte alla företag som har en sån bra chef så han bjuder hela företaget till Dubai för en skön weekend. Jag och 13 till från Norrtälje har turen att jobba just på det företaget. INTERSPORT NORRTÄLJE. Det blev en helt galet bra resa som började med att efter en 6 timmars lång flygning svepa in över ett blinkande och skimmrande Dubai och det kändes som man kom flygande i en rymdskytel och landade i Star Wars old republic...


Efter incheck på hotell Oasis Beach tower och våning 48 så var det sovdax i en bred dubbelsäng med en skärad Anders Back som undrade om jag var riktigt straight..he he he


Jorå!!! Jag tror jag är det då testosteronet steg grymt när man tillbringade nästa dags eftermiddag nere på beachen med denna syn bara några meter från dicken. Mammamia!!!
Ett span som jag blickat på länge tog ett avstamp och gick förbi mig och fram till min rumskompis Anders B och frågade om röka!! Han stammade fram att det hade han inte på knaglig engelska innan hon gick vidare till en annan man. Åter igen gick hon förbi mig och så var man tillbaka på dansgolvet i 5an, 6an med ett själförtroende krossat som en bajsfluga under en stilettklack. Jag har sån hjävla otur!!! -hördes í mitt inre!!!

Efter en sightseeing runt hela staden Dubai så var det middag och klubb!!! Här gjorde jag ett 10 års jubileum och drack alkohol. 4 st cider gick det åt men jag blev bara lite lätt salongsberusad och kvällen blev ung då jag tog en cab med Deigård tebaka till hotell vid halv ett tiden på natten.

Dag 2 var det åter igen beachen och sedan jeepsafari i öknen. Helt galet och farligt men kul!!! Jag kände mig ganska trygg då jag satt brevid Björn Waldegårds dotter som pratade lungnade med mig och såg till att jag inte lämnade bilen i panik. Kvällen avrundades med ökenbuffe(som jag hoppa) och magdans. ( Har en kul film från jeepsafarit jag lägger ut någon dag)



Sista dagen gick jag upp tidigt och tog en löprunda längst stranden (själv, då de andra hade sovmorgon). Jag badade och tänkte tanken på att kanske gå in på andra sorteringen men jag skulle ju bli så knäckt om jag även här skulle misslyckas samt jag är ju faktiskt gift och har barn. Så jag kolla lite bara... Sedan en ensam frukost i en härlig frukostbuffe innan vi for iväg till ett lyxbad utanför Dubai där vi tillbringade hela dagen i vattnet och under parasollen då vi var ganska så solbrända vid det här laget. Kvällen var det shopping som gällde innan det var dax att mitt i natten åka hem till det kalla Sverige igen.
En resa man kommer minnas resten av livet!!!
Tack Anders & Marika Eriksson

BILDER DUBAI 2010 :