torsdag 23 augusti 2018

XCO H40 MASTERSWECUP TOTAL ETTA

Så äntligen blev det bekräftat i resultatlistan att man vunnit H40 klassen i master Swecup. Tog 4 dagar efter finalen i söndags innan felen rättats i den mest prestige fyllda mtb xco cupen i Sverige.
Det säger väl lite om hur cupen prioriteras i scf. Den cupen borde vara en ära att vinna och det är den för mig och varit under hela min karriär hittills. Men väldigt många (inklusive scf) lågprioriterar cupen så statusen på den kan ju diskuteras. Men skit i det!! För jag är glad och nöjd och även fast jag inte varit snabbast i år bland 40 gubbarna så har jag alla bakom mig i resultat listan....och det är ju den man ser....om man nu hittar den😄😄😄

Nu vänder jag bladet och siktar mot 2 st etapp lopp. På lördag är det ju Hacksta Xco och där ska det köras en kortare prolog och sedan ett xco rejs. Det ska bli kul men tyvärr så blir nog den viktiga checken av banan dålig till detta rejs då det är fullt schema innan dess och tiden att vara där tidigt på morgonen måste tyvärr skippas.

( Att inte kolla in banan ordentligt innan ett rejs har blivit viktigare och viktigare och det vet man ju mycket väl. Är det något jag skulle behöva bli bättre på så är det just det men.....med lite mer pengar och tid i fickan så ska jag bättra mig på det området!!)

Det andra etapploppet är om 2 veckor-  Husqvarna xc tour. Det rejset ska jag oxå köra är det tänkt.

Körde träning på hemmplan igår och det gick riktigt bra och satte pb på 2,3 km banan. Lite hjälp av grymt hårt och fint före men oxå bra ben.
Ikväll blir det trainer och det andra 20/40 sek passet denna vecka.