lördag 11 augusti 2018

ALDRIG MER LL

Idag var dagen D för de flesta skogs cyklister då Vasaloppet på mtb avgjordes en bit upp i fjällvärlden och det var säkert skoj för de som gillar LångLopp.

LL är väl bra för motion, gemeneman och för cykelaffärerna men kan tycka att särskilt elitarna borde lägga mer krut på Xco än på LL så Sverige får fram lite mtbstjärnor!! Trotts allt är Xco huvudgrenen i mountainbike och det är där man blir världsstjärna om man blir bra på det. Man blir ju bra på det man tränar...såattsäga Kör man massor av LL blir man bra på LL ...osv...men det är vad jag tycker och så verkar bara ett fåtal tycka.

Så för min egen del sluta jag med långlopp för ca 15 år sedan och har lovat mig själv att ALDRIG mer köra ett LL😁. Känns som jag kommer hålla det löftet men man kan aldrig veta snart kanske jag sitter på min fullgungare i någon klunga och matar grusväg🤪😃😁

De senaste åren satsar jag ju bara på Xco och med de senaste årens modiferingar på grenen Xco så har det bara blivit roligare och bättre. Så Xco kommer jag förhoppningsvis hålla på med många år till.

Idag körde vi ett Xco TT på nya campusbanan och det var fostrande! Banan som mäter 1,5 km är grymt tuff och rolig. Men ingen bana man vill köra om man har en dålig dag då det är tuffa, branta backar. Vi var 5 st som rejsa på stora banan och Simon som rejsa lite på mini banan. Det blev riktigt bra träning och jag hade skoj på hojen och blev rätt mör i kroppen efteråt.

Annars har det varit en fin sommardag med mer lagom tempratur. Håller på och snickrar ett kanot och kajak ställ här hemma och sedan är det ju lite redbullTV sändningar från Canada man måste kolla på replay.  Det är ju världscup i både (Xcc)Xco och DH därifrån.