tisdag 17 juli 2018

9A PÅ MASTER VM

Det blev som väntat ett stenhårt race på mitt master H45-49 VM race. Fick en ok start men det var trångt i första kurvan så jag blev påkörd bakifrån. Klara mig från vurpa och inget paja sån tur var. Men jag tappa rätt mycket så var bland de sista uppför startbacken. Men det var inte så farligt då jag insåg att någon medalj skulle inte kunna tas idag då Robin Seymor som även kört OS i mountainbike satte upp ett rasande tempo. Jag som är lite slowstarter höll min plan och körde mitt tempo loppet igenom. Så jag körde stabilt och jämt i diselfart och ganska snabbt fick jag utdelning då många startat för tufft. På hög höjd slår det till dubbelt så hårt som på havsnivå. Jag plocka en efter en och mot slutet var jag inne på topp 10 listan. En stark avslutning tog mig till 9e plats i mål och jag var inte så långt ifrån 5e platsen. Men det får väl bli nästa år😄får träna lite, lite bättre så kanske, kanske... Jag gav allt och är väldigt nöjd med min körning så nu är det bara att ladda om till SM på fredag👌👍😀