lördag 2 november 2019

ROSLAGSCROSSEN




 Första racet i ckns cross/mtb cup kördes idag runt, runt, runt,runt roslagsskolan. Vädret var crossigt, grått, fuktigt och ca 5 grader. Banan var en lite drygt 3 min bana med många höjdmeter på den längden. Blandat asfalt och grus och lite gräs.

Vi var 7 startande och ungefär lika mycket publik om man räknar med 3 förbipasserande.
Racetiden var 30 min + 1 varv.

Norrtäljes coming man Hampus blir bara snabbare och snabbare. Idag visade han bara ryggtavlan från start till mål. Det blev högt tempo direkt och jag hängde skapligt med i ca 3 varv sedan tappa jag lite varv efter varv och blev krossad med ca 30-40 sek av Hampus.
Jag tyckte jag körde rätt så bra och banan var ju lagd av mig så den kan jag ju inte heller skylla på. Kul race blev det iallafall och kul med att det äntligen blir lite genrationsskifte då Hampus Bergander krossa alla andra gubbar och gumma.

Resultat
Dam
1. Irma Grape
Herr
1. Hampus bergander
2. Gunnar Töjren
3. Stefan Larsson
4. Johan Norin
5. Konstantinos K
6. Peter Lindqvist