måndag 5 april 2021

HÅRDKÖRNING

I lördags körde jag hårdast hittills detta året då vi körde ett litet tt hemma hos mig. Det var väl framförallt Micke Flockhart som körde skiten ur mig som så oftast. Men alltid lika kul när han dyker upp för då får man skärpa sig lite extra. 

Första varvet körde jag bra och höll takten bra uppför och hade lite plus på Micke utför då jag kört banorna mer här hemma. Men redan på andra varvet tappa jag ledningen. Och tappa 10 sek på varvtiden. Sedan var det mer och mer tapp i farten varv på varv så jag klocka 46:19 min i mål och då var Micke redan imål på 44:50 min. 

Så jag får nöta på ett tag till för att försöka kapa några sek.

 Jag måste komma in i lite bättre match vikt oxå. Pgrav rådande omständigheter, inställda tävlingar,mm..så är det svårare att få motivation att skärpa sig och frångå vinter trivsel vikten. Krävs lite mer strikta kostvanor som är svårare att hålla då man inte har tydliga mål. Men ska försöka komma i bättre uppför form i maj månad så bara knappt 1 månad kvar att slöa på.

Idag hade jag tänkt åka till salbohed och rejsa. Så var planen men då blev det vädret som satte is under däcken. Har ju sommardäck på bilen och minusgrader och snöstorm på morgonen samt att det var redan några cm snö i sala gjorde att jag viker ned mig. Nästa gång de kör där och det inte är oväder så ska jag köra där.

Salbohed banan jobbig och skoj! Klart bästa banan i Sala regionen.

Idag får man sätta sig på trainern igen. Dåligt väder = trainer !!