torsdag 8 juli 2010

ANALYS INFÖR MTB SM I H-30 KLASSEN

Då var det dax att analysera lite inför mountainbike SM. En vecka kvar till XC:et som går nästa torsdag. I xc:et i h-30 klassen som jag kör är det 29 st anmälda. De vassaste namnen då enligt mig. Ser man till hur säsongen gått hittills så är Ola Hellström, Andreas Sommarström och Johan Axelsson de vassaste namnen.

Men SM drar lite fler deltagare och nya (gamla) hungriga namn. Bra cyklister som kan vinna är oxå Mikael Johansson, Matts Mattsson, Kim Eriksson, Gunnar Bäckgren.

Vad står jag då på XC:et? För min del har ju säsongen gått lite knaggligt hittills men det har känts bättre och bättre så jag tycker jag nu har farten för att köra för en pallplats och har jag en bra dag som jag brukar ha då SM ska avgöras (om man tittar på statistiken) kan det gå hela vägen men jag vet hur svårt det är att vinna och bara en kommer att få den äran av alla 29 deltagare.

Om jag ska titta lite på tempot oxå så är Mikael Johansson min favorit, kanske oxå Kim Eriksson. Kanske är det dax för en formtopp för Magnus Danielsson oxå som haft det lite segare iår. Även Ola Hellström är snabb på tempo och en av favoriterna.

Jag får nog vara glad om jag slår mig in i topp 5 på tempot.

Säkert någon som toppat formen ellersom jag inte har full koll på. Någon till än de jag nämnt kommer att skrälla, det händer alltid på SM, ska bli spännande att se vem det blir.