lördag 19 mars 2011

MTB FÄRSNA XC RACE


Idag var det mtb xc race i färsna. En riktigt kulig och jobbig bana hade johan komponerat ihop. Riktigt roligt att köra på ett ställe man inte kört på förut oxå. Jag hade ganska starka ben idag och ett bra flyt så jag hade riktigt roligt ute på banan. Bitvis var det väldigt halt då det var blankis under det tunna lagret nysnö. jag hade dubbdäck i fram sån tur var medans de andra körde fulldubbat utom Robban som ej hade dubb överhuvudtaget och han halka runt en hel del på banan. Det gick liksom inte att trycka helt fullt på några ställen för då vurpa man väldigt lätt då bak och framhjul släppte, trotts dubb. Men kul var det. Extra kul var skogsdungen vi körde i, där fick man träna lite på det tekniska som legat i träda under vintern och där var det näst intill barmark.

Under eftermiddagen gjorde jag en skatebana på åkern utanför huset och tidigt imorgonbiti ska jag köra ett race där i 30 min innan jag hoppar på cykeln och kör några timmar distans. Det ser jag fram emot.