lördag 29 februari 2020

NÖD OCH NÄPPE



Det var med nöd och näppe att vi hinde race klart innan markytan blev för mjuk och lerig för att det skulle vara riktigt skoj. Nu höll kälen ändå riktigt bra trots några plusgrader så banan var snabb och skoj. Vi körde ett basic TT på 6×2,6 km. Snabbaste varvtiderna var de 2 första varven på 8:09 min. Sedan tappa jag ca 10 sek per varv. Så sista och sämsta varvtid blev 8:42 min. 
Dagens bana var som vanligt kuperad och hade ett gäng olika hoppkombinationer. Hade dock stretchat ut banan något så den var snabbare än den varit. Lite roligare då den är snabbare sedan blir det något mer flackåka och det behövs ju tränas på det med.

Blev bra sparring av Hampus idag som jaga mig tätt i hjul i 1,5 varv. Sedan fick jag några meters lucka och kunde köra lite mer i eget flyt utan att vara jagad så tätt inpå. Men det var ändå jämt och i mål var jag bara ca 30 sek före Hampus. Tur för mig att Hampus inte kör lika fort som på tidiga hösten för då skulle jag inte hängs med. Man får vara glad så länge man lyckas vara före eller hänga med.🙂

Man blev iallafall lycklig och trött idag efter racet så nu kan man med gott samvete ta det lite lugnare denna lördag. Tyvärr blir det tydligen regn och en drös plusgrader inatt så inget köra i skogen imorrn. Kanske får bli distans efter lunch istället för då ska solen vara tillbaks🌤