söndag 2 februari 2020

TIDIG VÅRDAG


Det har varit en period med riktigt kasst väder för att köra i skogen. Moln, regn och allmänt mycket milt väder för årstiden är boven för det. Så jag har mest kört trainer då jag tränat.

Det är fortfarande för milt att träna i skogen men idag visade vädret upp en av sina bästa sidor med strålande solsken och bara lite lätt sydvästlig vind. Så då fick träningen bli distans. Jag, Stefan L och Peter L körde en runda runt riala.
Peter som behövde fler timmar fortsatte sedan mot Rimbo medans jag och Stefan körde hemåt på gamla Stockholmsvägen. Vädret och vägarna var kanon för distans men mina ben och kroppen var riktigt seg idag så jag hade det riktigt kämpigt. Blev till sist bara 2:40 tim men kändes som 4:40 tim när jag kom hem. Riktigt trött!

Annars har det varit en ok helg då jag fått lite gjort här hemma på xco banan och även kollat en del på youtube där de visat live från cycloross VM som avgjordes i helgen. Dagens rejs därifrån var extremt geggigt. Lite liknande tillståndet i skogen här just nu.
Men till veckan ska visst tempraturen sjunka lite och det ser ut som det ska bli några minusgrader på nätterna
 Då blir det hårt och fint i skogen och skoj att köra där igen. Håller tummarna för lite mer vinter än det är här just nu.