lördag 16 januari 2021

HÄFTIGT OCH KUL


Visst får man lägga manken till och skotta några timmar, några gånger!! ...men det är klart värt det besväret om man nu tycker det är ett besvär. Själv så tycker jag det är rätt kul. Jag kan ju forma banan precis hur jag vill och jag har bra fantasi så jag ser framför mig hur häftigt och kul det kommer att bli. Sedan behöver jag ju motionera lite extra oxå så skottningen är mest bara bra. Lite minus för ryggen om man ska gnälla på något men lite ondå får man räkna med. Hade säkert gjort ont i ryggen om jag bara suttit som en hösäck i soffan med!!!

Idag blev det just så häftig och kul som jag fantiserade om under skottningen kvällen innan och på tidiga morgnen idag. Djupa fina skovelspår som var lagom hårda så även bra fäste. Men lite hårdare kunde det vara. Det är lite segt med tjälen. Hoppas på riktigt kallt till imorgon.

Det var som oftast bara Stefan och jag som rejsade idag  och vi körde 6 varv på den 2,5 lagom korta/långa banan och utan att överdriva så var det assuperskoj och asjobbigt förstås. 

Imorgon blir det samma träning på samma tid och på samma bana men inte samma dragning. Lite ändringar här och där gör att man får tänka lite här och där oxå. 

Den lilla omväxling man kan skapa ska skapas! Där med basta! Blev dagens moralkaka!