onsdag 6 januari 2021

TRETTONDAGSRACET 2020

Idag var det rejs dax. 

Trettondagsrejset. En kort kuperad snabb mtb bana ska köras så många varv man kan på 60 min. Det är ca 20e gången vi kör detta race tror jag och första gången vi körde så var det över 20 st cyklister med. Denna gång 2021 så är vi i närheten av den siffran. Jättekul att det dök upp lite folk!

Efter att alla kört in sig på banan så starta vi vid 11:00 tiden. Det blev snabbt rätt utdraget och det var bra med avstånd mellan cyklisterna i dessa tider😊

Jag hade mest en stenhård fight med Kostas idag. Jag försökte vad jag kunde men Kostas var urstark på de bredare stigarna och vägarna och jag hade inte tillräckligt med kraft för att komma om till de partierna på banan som passa mig bra. Jag får träna hårdare helt enkelt.

Så först i mål var Kostas och jag var två:a medans Filip S var trea. Blev riktigt bra träning och det var ett tag sedan man hade så höga pulsvärden på ute cykeln.