söndag 14 november 2021

KVISTHAMRACROSSEN




Söndag och dax för veckans crossrejs. Idag körde vi i kvisthamra. Det var egentligen nya dragningen av nybörjarbanan på kvisthamrabikepark som vi använde idag med några extra loopar. 

Underlaget var lite slipperigt halt och smålerigt precis som cross ska vara. 

Riktigt kul att det dök upp så många cyklister. Vi var 16 st till start i lite olika klasser.

Precis som tidigare rejs så starta alla på en gång och vi körde 30 min +1 varv. Tight, kort och intensivt🤘

När starten gick tog jag häng på Hampus som drog upp en bra fart. Jag hade precis som förra helgen lite svårt att följa. Fick slita hårt för att inte tappa. 

Men efter ca halva rejstiden så gick tempot ned en promille och jag kunde hämta mig lite och när Hampus ville att jag skulle upp och dra så körde jag fullgaz och fick några meters lucka. Riktigt slitigt men sån tur är så är ju körtiden kort så lyckades hålla uppe farten tillräckligt för att vara några meter före Hampus i mål.

 Riktigt tight och kul rejs. 

Nästa söndag kör vi mellingeholmscrossen.