torsdag 29 september 2011

SM I CX MASTER HÅLLER MOTIVATIONEN UPPE

Börjar bli frisk från förkylningen och kan ta tag i träningen igen efter en veckas slapp och snor. Men mountainbike säsongen är definitivt över nu då formen blev totalt bortblåst av förkylningen. Hade tänkt köra Vista mtb men då formen som sagt är svag och även ekonomin är svag just nu så skippar jag det. Siktar istället på två månaders crosscyklande istället.

 För träningsmotivationen så här på hösten så var det väldigt skoj att det ska köras SM i CX för veteraner/master. Det gör ju att man får en liten morot att jobba sig mot. Skulle ju vilja köra CXserien oxå men framförallt ekonomin här hemma måste hämta sig lite efter sommaren. Sen måste jag även vara lite hemma på helgerna ett tag nu. Men här i Norrtälje ska vi ju köra en egen CXserie så det blir lite race på hemmaplan och sen kanske man kör Stockholms cx race då det är nära dit. 

Har börjat trimma min CX MARIN cykel så gott det går. Det är ju en stabil alu ram med shimano 105 blandat med shimano XT och XTR. jag kör med 9-del mtb-drevning med 44/32 klinga i fram och 32-11 i bak. Håller på som mest att jaga tub-hjul till ett skapligt pris då jag kört på kant tråd däck förut men punka risken blir för stor med slang. Får jag bara tag i ett par skapliga hjul så har jag en konkurens duglig cykel tycker jag även om det inte är den lättaste eller hajipaste cykeln med min bajsbruna färg men blir det skitigt så syns det ju bara innan starten ändå. 

Blir det skitigt, halt, kurvigt och tungt så tror jag oxå att jag kan slåss riktigt bra i fronten. Även om det blir is och snö för det är det riktigt skoj att hoja på. Men blir det rakt, torrt och snabbt blir det jobbigt!!! Ska bli skoj iallafall och jag ser verkligen fram emot lite cx-race i höst.