torsdag 22 september 2016

LOGICAL



Nee....någon höstälskare är jag verkligen inte. Visst kan hösten vara fin då och då men det känns som en stor tyngd på axlarna denna tiden på året. Inspirationen är inte på topp och det färgar av sig på det mesta. Man får gräva djupt för att få till träningarna men när man väl tränat så brukar det kännas bättre. Men idag var det djupdykning. Kändes som alla bromsar var på och varenda gnutta Gunnar skrek NEJ!... Kämpade på ändå med ett urdåligt resultat på 10*1 minutarna. Försökte hitta något positivt och tänkte att: -Jag blev ju allafall lite svettig och det är ju bra!.....

............För att hitta lite inspiration när jag är höstlåg så är musik räddningen. Nu för tiden är man rätt bortskämd med att hitta sin musik och lite till med bara några knapp tryck bort. Idag leta jag mig bakåt till dunkla 70-talet och lyssna på musiken och texterna som supertramp trolla fram. Lättsamt men ändå genuint bra. Live in Paris skivan var höjdpunkten och det bästa de gjort. Till och med bättre än studioskivorna. Vissa har det liksom.