söndag 3 februari 2019

BESEGRAD


Asså...idag blev jag besegrad av snön. Gårdagen handla ju om skotta snö hela förmiddagen och träna på eftermiddagen. Det funka!!

Idag tänkte jag göra likadant men när jag vakna imorse och såg att det kommit mer snö än gårdagen så förstod jag att det blir tufft idag. Igår hjälpte Irmis till med banan men hon blev så sliten så hon hade banskottförbud så jag tänkte ta det mesta själv. ...tänkte jag...


Men först var vi tvugna att skottba backen och runt huset. Sen skulle sotarn komma till veckan så även delar av taket och över inglasade taket där det var meterdjup snö var vi tvugna att skotta...tung jäkla snö... Sån tur var fick vi traktor hjälp med vägen hit då den är över 1 kilometer ut på skogsväg till vårat hus...👍

Sen börja jag med banan. Var in och åt lunch och sedan fortsatte jag....skotta, skotta, skotta tills jag knappt kunde lyfta högerarmen och ryggen var stel som en planka. Fortsatte ändå att skotta, skotta....skotta lite till....då det börja skymma och jag bara hunnit halvägs😶
Insåg jag att det här går ju inte....
Så för att få lite träning idag så kravla jag mig upp på trainern och körde 1:30 tim på den. Sen kan man säga jag var rätt rökt!!!

Vingla in för middag... Inte helt nöjd ändå när inte banan är klar....
Men jag är inte starkare än detta!! Tyvärr!!

Imorrn måste jag vila kroppen. Hoppas vara lite fräschare i arm och rygg tills på tisdag så jag får klar banan tills på onsdag...och får köra lite.
 Såg dock att mer snö väntas på tisdag😮🙄