lördag 23 februari 2019

BETONGTUFF XCO TRÄNING





 Då det varit väldigt kallt i veckan så var underlaget på xco banan hemma grymt bra trots 2 plusgrader på morgonen. Så asskoj xco bjussades det på idag.

Fick besök av en handfull snabba cyklister idag som sparra bra under de 9*1,5 km vi rejsa idag. Framförallt så körde Flockhart tokfort som vanligt. Jag fick äran att få leda första varvet men sedan öka Flockhart tempot och jag tappa några meter varje varv. Blev till sist 1 min och 19 sekunder efter imål. Tog i allt jag hade idag så fick till och med lite prologhosta och fick känna på hur jobbigt xco var.

För när man  mest kör själv så maxar man sällan varv på varv även fast man tycker det. Jagar man eller blir jagad finns det någon % till men den kostar!! Så shit vad trött jag var på eftm. Fick en tupplur med simon och basso sån tur var innan det var pizzagörardax och lördagsfilmtajm.

Blev inget andra pass idag. Får samla kraft till imorgon istället.