lördag 13 juli 2019

HÅRT TT I KVISTHAMRA


Idag kördes ett litet förSM tränings rejs på kvisthamras elite bana. Det som gällde var 4*3,3 km. Efter ett lugnt mastervarv så blev det sedning med elit och junior åkarna i första led. Sedan fick gubbsen och gumman platserna bakom😄

Det var ett tufft startfält och farten blev stenhård direkt.
Jag fick släppa Eric och Micke rätt omgånde och efter tagit mig förbi Filip och Hampus så hitta jag ett bra flyt. Körde lite väl hårt första varvet och hade 12:08 min. Fick sota lite efter det hårda varvet och Hans tog in en del i början av varvet. Men då jag har hemmabana har jag lite fördel utför med flowet. Så från varv 3 och 4 låg jag i ingemansland och hade för långt till täten men samtidigt en bra lucka bakåt. Tiderns droppa lite väl och på varv 2,3,4 blev det: 12:28, 12:35, 12:45 min.

Nöjd med rejset då det var så många bra med.
...och att vädret och banan var tipptopp gjorde inte det hela sämre direkt!!!

Riktigt kul😃