lördag 5 oktober 2019

HEMMACYKLING




Riktigt aprilväder med snöblandat regn på morgonen och sedan strålande solsken någon timme senare. På sena eftm blev det regn igen och även väldigt kyligt.

På förmiddagen körde vi ett litet mtb xco träningsrace här hemma.
Det var jag, stefan och konstatinos som race först 4 varv åt ena hållet och sedan återsamling för att vända på steken och köra 4 varv åt motsatt åkrikting.

Jag hade hemmabana och fick dra tåget och kostas låg på mitt hjul i 6,5 varv. Sedan fick jag en liten lucka på ett tekniskt parti och kunde rulla in först på de 8 varven vi körde.
Det blev riktigt bra sparring idag och trots allt regnande var banan relativt torr, men såklart lite smutsig blev man.

Det var oxå premiär körning med nya scale rc 900 pro hojen med shimano 12 del och det gjorde en inte besviken. Hojen går som ett spjut👌så nöjd med den😊

Imorgon ska jag försöka komma ut på lite distans tänkte jag. Blir med vinterkläder och vintercykel då vädret fortfarade är kallt.