onsdag 15 januari 2020

MER PÅ VILJA ÄN KRAFT


På morgonen när jag vakna regna det, blåste och var helt igenmulet. Hade ingen lust att köra ute. Men efter att lämnat barnen på skolan och handlat mat så börja det klarna upp och solen orka nästan visa sig lite. Tempraturen var +9. Det var dock rätt blåsigt.
Velade ett tag till om hur träningen skulle bedrivas.
Jag hade kört ett tufft pass igår kväll på trainern där jag körde mer på vilja än kraft så benen var rätt slitna och det kändes inte rätt att sätta sig på trainern igen när vädret var så pass ok.

Så jag bytte om till vårcykel klädsel. Vinterkläderna behövdes ej idag då det var så varmt.
 Bestämde mig för klassiska sättrabyrundan som jag vet tar ca 3 tim i lagom distansfart.

Börja med motvinden så jag skulle få medvind på slutet. Kändes bra första timmen men sedan tog vinden musten ur benen och kroppen så redan efter 1:30 tim så hade jag det jobbigt. Sista timmen var jag helt slut men då var det sån tur var mest medvind.
Helt färdig efter passet som tog 3:05 tim. Orkar inte mer idag känns det som...