söndag 15 mars 2020

DRAMATIK SKA DET VA

Dramatik kan vara att besöka fornborgets järngryta.

Träningen har rullat på ok. Det virtuella träningslägret på GC avslutades lite i förväg efter onsdagens pass då jag blev lite torr i halsen. Tog 2 vilodagar torsdag och fredag med bara lätt träning. 
Sedan i lördags så körde vi ett mtb xco TT här hemma på en kanonfin frusen och snabb bana. Konstantin hade bestämt sig för vara först i mål så efter att legat på mitt hjul i 6 varv så trampa han på gaspedalen på 7e och sista varvet och fick de sekunderna för att vara först över mål linjen. Inte mycket att säga om det. Jag försökte få lucka 5-6 gånger under racet men kunde inte skaka av mig honom. Så Kostas var den starkare denna dag.

Idag söndag så körde Stefan och jag ett kanonfint skogsdistans pass runt Norrtäljes omgivningar. Fruset även idag och soligt så riktigt fint pass. 

Annars att notera är att nästa vecka blir det sista veckan på sportringen vid flygfältet. Sedan flyttar vi hela butiken till knutbytorg i Norrtälje. Öppning där blir i början på april.

 Vad gäller fortsatta träningen så nöter jag väl på som vanligt även fast luften pyst ut lite av denna corona hysterin som råder i världen. 
Svårt att inte påverkas då alla sorters media verkligen kräker ut nyheter, uppmaningar och imformation om detta virus. 
I sportens värld känns det som ett race om vem som ställer in mest! Annars tar man ju inte sitt ansvar är slogan för detta!
Nåja! Scf har skjutit på tävlingspremiären i två månader och i stora världen är giro de italia inställt! För en vecka sedan trodde man inte sådant skulle kunna hända.
Men kanske är allt över och glömt efter semestrarna och allt är som vanligt.
 Eller oxå är alla döda!! 

Dramatik ska det va!!