onsdag 25 mars 2020

HEL LEDIGT GÅR FÖR FORT



De lediga dagarna går alltid så fort, speciellt min alldelles egna onsdag när man kan göra vad man vill i några timmar mitt på dagen medans barnen är i skolan. Som oftast tränas det det och det gjordes det idag med.
Efter lämnat barnen på skolan och handlat mat så sprang jag ut i skogen och drog om banan till en kortare och riktigt fysisk bana som innehöll 2 långa tuffa uppförsbackar.

Hann precis klart innan Kostas kom vid 10-tiden och sedan körde vi 8×1,7 km. Jag hade inte de bästa benen igår och känslan var samma idag.  Jag fick kämpa för att hänga med direkt. Efter några varv hade Kostas ca 20-30 sek lucka. Men jag bet ihop och gneta mig ifatt. Stärkt av det så försökte jag dra upp tempot på 6e varvet men den enda jag körde slut på var mig själv och i mitten på 7e varvet så höjde Kostas istället tempot och jag tappa tillbaka till de där 20-30 sek. Sista varvet blev en plåga med krokiga ben och jag tappa ca 30 sek till så jag var ca minuten efter Kostas idag.

Kanske beror de trötta benen på att vi flyttar hela sportringen till annan plats så blivit mycket lyfta, kånka och gå hit och dit hela mån och tis!? Kan va det eller oxå en begynnande corona!? Den som lever får se!!
Skoj att hoppa iallafall!!