onsdag 8 juli 2020

LITE TRÖGT


Några bilder från de senaste dagarna.

 Den första är från trainern. Har ju blivit lite mer cyklande på trainern igen då det blivit rena höstvädret. Borta är varma bad dagarna och sköna kvällarna. Nu är det kyligt och en hel del regn varje dag. Men solen visar sig iallafall lite på dagarna och då blir det direkt varmare.

Jag har bytt trainer från tacx flux 1 till tacx flux 2. Så här i efterhand ångrar man sig nästan då det inte gick direkt lättare med 2:an. Ca 50 watt mindre mindre visar trainern och backarna är brantare och längre. Så istället för att ligga runt 400watt på 1 minutarna får jag sikta på 350 watt. På 4orna får man vara nöjd om man orkar hålla över 300 watt.
Lite segt för psyket och man får glömma alla sina tidigare tider och sakta men säkert vänjer man sig och man får skaffa andra mål att köra emot.


Har fått leta fram mina gamla fiskegrejer som varit nedpackade i sådär 20 år då Simon plötsligt fått fiskeintresse. Det är förstås skoj. Och vi har övat kasta lite med haspelrulle medans solen lyste.

Det växer ju så det knakar i skog och mark då vädret varit gynnsamt mot växtligheten. Så blir lite trimmande för att få fram några stigar att cykla på. Fixade iordning en 2 km slinga här hemma i fm så efter lunch så blev det träning på den. Det blev 7 varv i lite ojämn fart. Trögt i början men körde bättre och bättre och mot slutet tyckte jag att jag hade bra fart.

Imorgon är det jobb igen och sedan blir det 10 gånger backe i slalombacken.