lördag 25 juli 2020

TVÅ MTB XCO REJS SAMMA DAG


Denna lördag var maxad med två Mtb Xco TT samma dag. Först körde vi i Brölunda på fm på en kuperad och lite mer stökigare bana med stenar, berghällar och lite rötter. 
Det var förstås jättejobbigt men kul. Hampus och jag hade en hård fight hela racet men Hampus var för stark för mig på sin hemmabana så jag blev slagen med några sekunder. Extra kul att Tommy och Viktor från Sala var med oxå. Tommy är ju fortfarande grymt snabb trots att han närmar sig 60 och han var med täten i början!! Respekt!!

Men vi var inte nöjda eller mtb mätta med det racet så hela gänget for sedan hem till mig i Borg och efter lite lunch och cykelsnack så blev det ett race till hemma hos mig. Denna bana var dock väldigt annorlunda med snabb slätare jordstig, brantare backar och lite mer hopp. 
Blev åter igen samma tät trio i början men med mig i tät sedan växla Tommy och Hampus lite bakom i början om att ligga tvåa och trea. Men efter några varv var jag ensam i täten och kände mig trygg där. Plötsligt inför sista varvet var Hampus nästan ifatt och det blev fullgaz in till mål och jag lyckades iallafall vara före Hampus med några sekunder på min hemmabana. Pjuu!! Det var nära!!

Jätte kul Mtb Xco dag och nu har man rätt krokiga ben.  
Overandout!!